בהמשך למאמר הקודם ולאחר שכבר נוצר הסלוגן, בוודאי תרצו לדעת איך לזהות את סיכויי הצלחתו. ישנם מספר סטנדרטים שהסלוגן צריך לעמוד במבחניהם על מנת להיות סלוגן טוב ויעיל עבור העסק שלכם:
1) בהירות: האם המסר שלכם ברור? שייכו את הסלוגן הנבחר לשם החברה או העסק שלכם ובחנו אם בכל פעם שאתם מחברים את שניהם יחדיו, אתם אומרים את מה שרציתם לומר בבהירות.
2) תוכן: האם הקונספט שהגדרתם בתחילת התהליך אכן מקבל ביטוי בסלוגן שלכם? בדקו אם הסלוגן מתכתב עם המטרות שהצבתם לעצמכם ועם ההנעה לפעולה שאתם רוצים ליצור בקהל הלקוחות שייחשף אליו.
3) שכנוע: הרי אתם לא רק רוצים לספר לעולם עד כמה החברה או המוצר שלכם נהדרים, אתם רוצים שהעולם גם יעשה משהו בנדון וכל זה צריך לבוא לביטוי בסלוגן. וודאו שהסלוגן אכן משכנע ומוביל למסרים הללו.
אם הסלוגן שלכם הצליח לעבור את שלושת המבחנים הללו, אתם בהחלט בכיוון הנכון, אך לא די בכך, עליו לעבור סדרה נוספת של מבחנים בכדי לוודא שהוא לא נופל לאחד ה'בורות' הבאים:
1) שאלו את עצמכם אם בטעות, הסלוגן "פותר" את הבעיות שלכם במקום את ה'בעיות' של הלקוחות שלכם. רבים טועים כאשר הם קובעים לעצמם סלוגן שלא באמת פונה ללקוחות הפוטנציאליים, אלא יותר פנימה – כלפי הארגון או העסק עצמו, כאילו היה סוג של יחסי ציבור. וודאו בשנית שהסלוגן שלכם אכן 'פונה החוצה' ולא פנימה בכדי שהוא ישרת את מטרות המכירה נאמנה.
סעיפים שתיים, שלוש וארבע, עוסקים בבחינת משמעויות שליליות של סלוגן, במרכיב החריזה בסלוגנים ובאיתור מילים שליליות שעלולות לפגום במסר מכירתי. לחצו כאן להמשך קריאה.
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com